Today I decided to make you dream with a brief immersion in the 60s.
These years have a great significance for the world of fashion, just for the discovery of new forms, new look and new lengths.
Science fiction and curiosity about the reality that surrounds our planet, joined and also found space in wardrobes, making clothes a reflection of what the researchers were discovering.
It isn't coincidence between the images of the main protagonists are the creations of Courrèges and Cardin, large minimalism and apparel intended as a true work of great and innovative design.
Here are the pictures that I've chosen for you ...
Kisses, Laura.
Oggi ho deciso di farvi sognare con una breve full immersion negli anni '60.
Questi anni hanno un gran significato per il mondo della moda,proprio per le scoperte di nuove forme, nuove lunghezze e nuovi look.
La fantascienza e la curiosità per la realtà che circonda il nostro pianeta, si unì e trovò spazio anche negli armadi, rendendo gli abiti un riflesso di ciò che gli studiosi stavano scoprendo.
Non a caso tra le immagini i principali protagonisti saranno le creazioni di Courrèges e Cardin, i grandi del minimalismo e dell'abito inteso come vera e propria opera di elevato e innovativo design.
Ecco le immagini che ho scelto per voi...
Baci, Laura.
Courrèges creations
Pierre Cardin creations